Про реформу

Наша мрія

Від “прописки” – до повідомлення факту проживання за відповідною адресою.

Сьогодні в Україні близько 7 мільйонів людей живуть не там, де зареєстровані. Через це вони зіштовхуються з цілим рядом проблем - під час виборів не можуть проголосувати за місцевих депутатів та депутатів-мажоритарників, влаштувати дитину до школи або садочка, вклеїти фотографію у паспорт там, де фактично мешкають.

Муніципалітети та державні установи не знають, скільки насправді людей живуть в тих чи населених пунктах. Тому не можуть планувати бюджет та належно фінансувати інфраструктуру.

Центр прав людини ZMINA разом з партнерським консорціумом, до якого входять Аналітичний центр CEDOS, Український незалежний центр політичних досліджень, Центр політико-правових реформ реалізують проект “Свобода пересування для кожного: Реформа системи реєстрації місця проживання в Україні” прагнезробити так, щоб система реєстрації відповідала інтересам людини та держави. Ми прагнемо, щоб людині достатньо буде лише повідомити державі про те, де вона зараз мешкає. Щоби можна було без проблем отримувати послуги і користуватися своїми правами там, де є центр її життєвих інтересів.

Якою ми бачимо майбутню систему
Людина повідомлятиме фактичне місцепроживання.
Людина повідомлятиме фактичне місцепроживання.
Держоргани знатимуть, за якою адресою реально живе людина.
Держоргани знатимуть, за якою адресою реально живе людина.
Держава розумітиме реальні міграційні процеси у країні і зможе планувати роботу.
Держава розумітиме реальні міграційні процеси у країні і зможе планувати роботу.
Нова система стане передумовою успіху для інших реформ (децентралізації, медичної, освітньої реформ).
Нова система стане передумовою успіху для інших реформ (децентралізації, медичної, освітньої реформ).
Права та свободи не залежатимуть від реєстрації. Реєстрація не буде пов'язана із майновими правами
Права та свободи не залежатимуть від реєстрації. Реєстрація не буде пов'язана із майновими правами
Реєстрація людини у житлі не обмежуватиме його власників. Вони і далі вільно розпоряджатимуться своїм майном.
Реєстрація людини у житлі не обмежуватиме його власників. Вони і далі вільно розпоряджатимуться своїм майном.
 Власники зможуть оперативно оскаржувати фіктивну «реєстрацію» у їхньому житлі.
Власники зможуть оперативно оскаржувати фіктивну «реєстрацію» у їхньому житлі.
Повідомлення наперед неправдивої інформації матиме наслідки.
Повідомлення наперед неправдивої інформації матиме наслідки.
Прозора, доступна, безпечна та ефективна для всіх людей — такою буде нова система реєстрації.
Прозора, доступна, безпечна та ефективна для всіх людей — такою буде нова система реєстрації.

Історія реформи

У листопаді 2018 року експерти почали описувати законодавчі прогалини і недоліки.

Перше масштабне соціологічне дослідження показало реальні дані, скільки людей в країні мешкає не за місцем реєстрації, та з якими проблемами вони стикаються.

Зараз півсотні вузькопрофільних фахівців у п’яти тематичних робочих групах аналізують недоліки системи та її вплив на повсякденне життя людей. Восени 2019 року експерти розроблять та передадуть на розгляд Кабінету міністрів України законопроект для впровадження комплексної та всебічної реформи.

Реформа охопить такі сфери життя:

  • бюджет та субвенції;
  • військовий обов`язок;
  • освітні послуги;
  • соціальні послуги, соціальних захист, включаючи субсидії;
  • права дитини;
  • права внутрішньо переміщених осіб, мешканців окупованих територій, біженців;
  • адміністративні послуги;
  • вибори.


Система реєстрації має бути повідомною, або декларативною. Це означає, що людина може просто повідомити державі, де вона мешкає, і не надавати ніяких дозволів. Держава довіряє людині, а людина бере на себе повну відповідальність за достовірність інформації.

 

Дорожня карта реформи
Команда
Team description